zondag 28 juli 2013

Tips om je haar lang te laten groeien.

4 opmerkingen:
 





Er zijn heel veel vrouwen die graag lang haar willen heb of al lang haar hebben. Maar hoe zorg je er nou voor dat je haar in goede conditie langer word of lang blijft?
Vandaag heb ik voor jullie een aantal tips hoe je je haar sneller langer kan laten groeien en hoe je je lange haar mooie en gezond er uit kan laten zien en kan behouden.
Ook vertel ik mijn ervaring erbij.



Zelf heb ik haar tot onder mijn borst. Het heeft slag/krul en is redelijk dik dus een goede verzorging is zeker erg belangrijk.

Hieronder een aantal tips:

  • Vermijd directe hitte. Hitte zal de groei van je haar heel erg beperken. Ik zelf krul of stijl mijn haar zelden. Hierdoor droogt mijn haar niet uit en blijft het er gezond uit zien. Er zijn heel veel videos op youtube te vinden waarin ze je laten zien hoe jij je haar kan krullen zonder hitte.
  • Ga elke 6 tot 8 weken naar de kapper om de dode puntjes eraf te laten knippen en vertel de kapper duidelijk hoe jij het wil hebben. Zelf ben ik ooit een jaar niet naar de kapper geweest omdat mijn kapster toen der tijd er steeds te veel vanaf knipte. Mijn haar groeide wel maar de onderkant was verschrikkelijk dun en dood waardoor er een flink stuk van mijn haar af moest en ik weer terug bij af was. Vanaf dat moment probeer ik (ongeveer) om de 2 maanden naar de kapper te gaan om de punten bij te laten knippen. Ik merk aan mijn haar wanneer ik écht nodig naar de kapper moet. De onderkant is dan wat dunner en het hangt slap langs mijn gezicht. Na een knipbeurt is mijn haar duidelijk voller en valt het beter en blijft het ook beter in model zitten.
  • Gebruik olie, serum of een leave-in spray. Na elke wasbeurt gebruik ik een haar olie en als ik s'ochtends mijn haar heb door gekamt spray ik er een leave-in spray in. Hierdoor blijven de punten goed gevoed en drogen ze niet uit. Ook probeer ik 1 keer per week een haarmasker te gebruiken maar dat wil er soms nog wel bij inschieten. Pssssst: Zo stel ik ook een knipbeurt wat langer uit. De laatste  paar keren dat ik naar de kapper was geweest dacht ik dat het hard nodig was maar de kapster zei dat de punten er juist nog heel goed uitzagen.
  • Ook je voeding heeft te maken met de groei en conditie van je haar. Vitamine A, B, C, D, E en K zijn goede vitamines voor je haar.
  • Eet de goede vetten zoals Omega3. Omega3 zit onder andere in lijnzaadolie, vis, walnoten en spinazie.
  • In dit artikel staan ook nog tips hoe je je haar kunt beschermen en verzorgen in de zon.



               


Dit waren mijn tips om je haar langer te laten groeien en het in een gezonde conditie te houden.
Ik hoop dat je er wat aan heb gehad.
Heb jij nog tips? Deel ze in de comments!!

xoxo

4 opmerkingen:

  1. Wouw! Ik wou dat mijn haar zo mooi was als op die foto haha! Goede tips:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kon mijn haar maar met 1 druk op de knop lang zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg! Ik heb 3 weken geleden mijn haar kort laten knippen, want het was dood :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas is het toch echt vooral erfelijk :p mijn haar groeit enorm snel. Als ik het schouderlengte knip heb ik het een jaar later al weer behoorlijk lang. Mijn beste vriendin is mijn kapster en is er altijd zo jaloers op, zij zit al jaren aan de extensions

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff